7 korzyści wynikających z bycia zorganizowanym

Odpowiednia organizacja życia i domowych obowiązków jest dużym ułatwieniem w codziennym ogarnianiu rzeczywistości, ale pewnie zadajesz sobie pytanie, czy rzeczywiście warto poświęcać czas na robienie planów i list i troszczenie się o uporządkowaną przestrzeń. Dzisiaj poznasz najważniejsze korzyści z bycia zorganizowanym, które być może zainspirują cię do wprowadzenia kilku drobnych zmian w twoim życiu.

 

  1. Masz więcej czasu dla siebie.

Jak to możliwe? To proste – nie szukasz godzinami ważnych dokumentów lub kluczyków do samochodu, bo wszystko zawsze leży na swoim miejscu. Przed wyjściem do sklepu zawsze przygotowujesz listę zakupów, dzięki czemu nie musisz wracać po chleb, o którym zapomniałaś za pierwszym razem. Twoje działania są przemyślane i zaplanowane, dzięki czemu zawsze wiesz, co masz robić i nie panikujesz myśląc, w co by tu ręce włożyć. Zaplanowane zadania pomogą ci się zmobilizować i ustalić priorytety, a co za tym idzie najpilniejsze sprawy zawsze załatwiasz w pierwszej kolejności.

 

2. Czujesz, że masz kontrolę nad swoim życiem.

Twoje działania są zaplanowane i przemyślane, dzięki czemu myślisz długofalowo i wiesz, do czego dążysz. Dzięki planowaniu jesteś zwykle dobrze przygotowana, a co za tym idzie zyskujesz pewność siebie i oszczędzasz sobie sporo stresu związanego z przykrymi niespodziankami.

 

3. Szanujesz swoje rzeczy.

Jeśli każda rzecz w twoim otoczeniu ma swoje miejsce, to nie tylko łatwo ją odszukasz. Dzięki temu twoje rzeczy są zadbane (nie zalejesz przypadkowo kawą ważnej umowy ani nie pognieciesz świeżo wyprasowanych koszul) i służą ci dłużej. Dodatkowo nie musisz kupować nowych rzeczy na miejsce tych, które nie wiadomo gdzie się zapodziały.

 

4. Zyskujesz w oczach innych ludzi.

Dzięki dobrej organizacji pamiętasz o wszystkich ważnych datach, urodzinach i rocznicach, dzięki czemu twoi przyjaciele wiedzą, że ci na nich zależy. Nie zapominasz o spotkaniach, wizytach u lekarzy i nie spóźniasz się, a inni widzą w tobie odpowiedzialnego człowieka, na którego zawsze można liczyć.

 

5. Oszczędzasz pieniądze.

Jakim cudem? Jeśli odpowiednio rozplanujesz tygodniowe menu i wcześniej przygotujesz listę zakupów na cały tydzień, to przestaniesz wyrzucać i marnować jedzenie. W sklepie nie skusisz się na rzeczy, które są ci niepotrzebne tylko dlatego, że akurat była promocja. Nie zapłacisz też kary naliczonej za nieuregulowany w porę rachunek, bo zawsze pamiętasz o terminowych wpłatach.

 

6. Cieszysz się spokojnym odpoczynkiem.

Odpoczynek smakuje najlepiej, jeśli wiesz, że zrealizowałaś już wszystkie zaplanowane zadania i nie zrywasz się w połowie wieczornego filmu, bo przypomniało ci się, że nie odpowiedziałaś jeszcze na pilnego maila. Dzięki dobrej organizacji znajdujesz czas na swoje małe przyjemności i relaks nieobciążony myśleniem o zaległych obowiązkach.

 

7. Żyjesz w schludnym, uporządkowanym domu.

Dobra organizacja i kilka drobnych nawyków (m.in. nawyk odkładania rzeczy na miejsce) pozwolą ci praktycznie przez cały czas cieszyć się uporządkowanym mieszkaniem, w którym lepiej się pracuje i odpoczywa. Pomyśl też o tym, że nagła wizyta niezapowiedzianych gości nie wprowadzi cię w zawstydzenie i zakłopotanie.


Dodaj komentarz